Uutisia‎ > ‎

Kesä- ja hirvikokousmuistio

lähettänyt Akaan Metsästysyhdistys 25.8.2013 klo 23.51
Kesäkokous pidettiin Maijan Mökillä 16.8.2013. Kokouksessa päätettiin mm. seuraavaa:

Saaliskiintiöt:
  • Metsäjänis 5 kpl / jäsen / kausi
  • Rusakko vapaa
  • Fasaani, yksi kpl / jäsen / kausi
  • Teeri, yksi musta kukko / jäsen / kausi
  • Metso, yksi kukko / jäsen / kausi.
    Lisärajoituksena on, että yhdistyksen alueelta ammutaan
    enintään 4 urosmetsoa. Kukin metsoa metsästämään menevä on velvollinen ennen metsometsälle menoa varmistamaan tilanteen Maijan mökin vieraskirjasta. Jokainen metson saaliikseen saanut merkitsee sen vieraskirjaan samana päivänä. Jos/kun neljä (4) urosmetsoa on saatu saaliiksi, metson metsästys päättyy AMY:n alueella.
Saaliskiintiöt ovat henkilökohtaisia myös kauriin osalta, eli kukin ampuu vain oman kiintiönsä. Metsäkanalintujen metsästysajoista päätetään syyskuun alussa. Kukin lintumetsälle aikova on velvollinen selvittämään metsästysajat ennen metsälle menoa!

Jäsenten metsästysoikeus:
  • Jäsenen ruokakuntaan kuuluva perheenjäsen voi metsästää jäsenen mukana, saalis on pois jäsenen kiintiöstä.
  • Vierailijoita koskevat samat määräykset kuin aikaisemminkin.
  • Vieraskorttimaksu on 10 € / vierailija/päivä. Maksu on suoritettava ennalta tilille FI42 1166 3000 1155 52. Kuitissa on oltava vierailijan nimi ja jahtipäivä(t). Maksulappu on oltava mukana metsällä. Mahdollinen saalis on pois isännän kiintiöstä.
  • Metsästysalueita vartioidaan vuoroluettelon mukaisesti maaliskuulle. Vuoroluettelo on jäsenkirjeen liitteenä.

Hirviasioita:
  • Hirvijahtiin on ilmoittauduttava 31.8. mennessä hirvipäällikölle.
  • Hirvipäälliköksi valittiin Markku Hakala puh.0400 473 848.
  • Jahtien aloituksesta päätetään myöhemmin ja ilmoitellaan myös.

Peurajahdista:
  • Peurapäälliköksi valittiin Jussi Halme puh. 040 726 4520.
  • Kokous päätti, että lupia on käytössä 1 kpl kahta osallistujaa kohti.

Kauriin metsästys:
  • Kauriita metsästetään enintään viisi kappaletta (aikuisiksi muutettuna)
  • Kauriin metsästystä koskevat samat säännöt ja ohjeet kuin viimevuonnakin. Kaurispäällikkö on Jussi Halme
Muita asioita:
  • AMY: n metsästysalueiden muutoksista on kartta Maijan Mökin seinällä.
  • Huolehtikaa, että hirvijahtiin ampujiksi aikovilla on sovitut harjoitukset käyty ennen hirvijahtia.
  • Majan ja ympäristön siivoustalkoot ja metsästyskauden avajaiset pidetään lauantaina 21.9 alkaen klo 10:00.
  • Ryhmien väliset ”kossukisat” pidetään lokakuun alkupuolella, käyvät hirviharjoituksesta. Ajasta ilmoitellaan myöhemmin
Maksut 2012 ovat:
  • Hirvimaksu    30 €